Sytě červená barva je Red Baron typická, také logo v podobě válečného kříže, který používá německá armáda do dneška a měl ho na svých křídlem i slavný trojplošník

Americká společnost Felt je známá především jako výrobce triatlonových kol, kde patří k nejužší světové špičce. Felt má i kvalitní silniční a horská kola, podpořená vlastním vývojem ve Spojených státech. Před lety začal Felt okrajově produkovat i klasické cruisery, snažil se oproti konkurenci nabídnout i něco navíc, především po designové stránce. Vznikly tak kolekce inspirované závody LeMans, sportovními automobily Shelby, výročním modelem Harley Davidson, ryze vojenské crusery ve stylu Militar Police, každý cruiser Felt byl tak vždy něčím výjimečný. V současnosti se značka zaměřuje více na high tech závodní a sportovní cyklistiku a cruiserům se již tolik nevěnuje, ovšem pár se jich dá stále sehnat. Díky stěhování evropského skladu se podařilo českému dovozci koupit zásobu cruiserů za výhodnější cenu a tak i koncová doporučená cena je o pár tisícovek nižší. Evropská centrála nyní sídlí ve Francii, jelikož se stal Felt před časem součástí Rossignol Group. Ovšem stále má svůj vývoj ve Spojených státech.

Na rámu najdeme plno zajímavých detailů. Například erb s vlčí hlavou a logem Feltu, 1991 je rok vzniku značky

I taková drobnost jako
čepička na ventilek je u toho bicyklu stylová
Detail na horní rámové trubce, tři pruhy-tři křídla
Logo vepředu na hlavové trubce v plastickém provedení je velmi povedené a žádný jiný Felt takové nemá

Každá značka má svou legendu. Pokud se podíváme na všechny crusiery, které Felt za léta vyprodukoval, vyjde nám nejúspěšnějším modelem Red Baron. Vzniklo několik generací, každá byla inspirována nejznámějším pilotem první světové války, baronem Manfredem von Richthofenem a jeho rudým trojplošníkem. Zemřel na konci války v roce 1918 a patří nejznámějším vojenským pilotům v historii všeobecně. Létal na strojích Fokker a Albatros. Přezdívka Red Baron se tak stalo nesmrtelnou, stejně jako jeho rudý trojplošník. O baronovi bylo napsáno mnoho knih, natočeny filmy, jmenují se po něm například i restaurace, rudé trojplošníky můžete co by repliky vidět často i na leteckých dnech.

Černé ráfky spolu s plášti stejné barvy umocňují mohutnost kol vzhledem k rámu
Komfortní sedlo odpružené ocelovými pružinami

Felt Red Baron poslední generace nese kvalitní rám z lehké slitiny, díky němu je i tak monstrózní bicykl relativně lehký. Nejedná se o kolo na sportování, ale spíše pro radost z jízdy. Pro kratší výlety, nakupování, nebo projížďky městem je Red Baron jako stvořený. Díky převodovce Shimano Nexus skryté v zadním náboji vám nebude překážkou ani stoupání. Sice máte k dispozici jen tři převody, ovšem jsou od sebe dost výrazně odstupňovány. Vyloženě  lehký a těžký převod  je doplněn o další zhruba uprostřed jevící se jako takový dobrý univerzál. Tří rychlostní Nexus je betsellerem a používá se u mnoha kategorií bicyklů právě pro svou jednoduchost a univerzálnost a také bezúdržbovost. Převodník s pastorkem spojuje velmi bytelný široký řetěz, navíc s krytem, takže tady jste naprosto bez starostí na dlouhou dobu dopředu. Přední brzda je bubnová klasika, kde čelisti mají dlouhou životnost, není to jako s gumičkami ráfkových brzd. Zadní brzda je klasické protišlapové torpedo. Cruiser je koncipován jako kolo pro několik generací, ne sportovní stroj, kde musíte neustále obměňovat díly.

Jízda s Red Baronem je mimořádně pohodlná. Je to dáno širokými pneumatikami, na kterých nejsou tak cítit nerovnosti. Při tom není třeba shánět nic speciálního v případě výměny. Bantamové šestadvacítky pro crusiery a allround bicykly dělá každá velká značka. Částo se lidé ptají, čím je jízda na crusieru specifická, je prostě jiná, vstřícnější vaší přirozenější poloze v sedě. Na cruiseru vás nikdy nebolí zadní partie, což znají především ti, kdož na bicyklu nejezdí moc často. Široké cruiser sedlo je odpérováno ocelovými pružinami, takže sedíte jako v pokojíčku. Není placaté, ale má anatomický tvar.  Sedíte tedy vzpřímeně a na řídítka se nemusíte natahovat, máte je k dispozici blíže, než na sportovním bicyklu a také jsou níže. Na tuhle jízdní pozici si velmi rychle zvyknete, kolo se tak lehce ovládá, jste méně unavení, máte lepší přehled o okolí, akorát to není navrženo pro dynamickou sportovní jízdu, ale na to není tento bicykl ani vhodný. Univerzální velikost 18“ je opravdu pro všechny, pokud neměříte přes 195cm. Pokrčené nohy jsou u jízdy na cruisery přirozenou pozicí, navíc sedlovka jde docela vysoko vysunout.  Cruisery mají ve Spojených státech tradici již od třicátých let, takže to nebude nic špatného, geometrie se od té doby zas tak nezměnila. Cena bicyklu je nyní o 2000 Kč levnější, za akční cenu včetně dárku ho můžete zakoupit na eshopu FeltBikes.cz

Text a foto: © Bikenet.cz