Ve své době byla americká značka Mountain Cycle na vrcholu slávy mezi garážovkami. Mezi ostatními vyčuhovala monstrózním celoodpruženým strojem, který tehdy neměl konkurenci. Nic podobného prostě nebylo, nebo aspoň se nedostalo do Evropy. Fotky z našeho archivu pochází z roku 2003, ale první Mountain Cycle vznikl již v roce 1991. Byl kultem i u nás a majitele na své SÁčka byli právem hrdí.
Značku Mountain Cycle založil Robert Reisinger v San Luis Obispo ve Spojených státech. Reisinger byl vzděláním strojař a měl docela široký záběr, pracoval jako komeční pilot vrtulníku a nebo byl třeba i úspěšným motokrosovým závodníkem, který se pak věnoval práci testovacího jezdce pro Kawasaki. Reisinger drží prvenství ve stavbě jednomístné helikoptéry, kterou navrhnul. San Andreas byl revoluční v mnoha směrech, celá konstrukce rámu, včetně zavěšení zadního kola byla velmi pokroková. Reisinger ještě před San Andreasem začal vyrábět kotoučové brzdy Pro Stop a odpruženou vidlici systému upside-down. Aby bylo jasno, kotoučové brzdy na bicyklu tehdy neexistovaly, musel navrhnout třmeny, kotouče, speciální náboje atd, nic tehdy nebylo snadné. Je to neuvěřitelné, když se podíváme co na počátku devadesátých let bylo v cyklistice high-tech. Pokrokový byl i monokokový alu rám, do té doby byly známy pouze takovéto rámy z karbonu. V roce 2001 koupil Montain Cycle taiwanský rámový gigant Kinesis a na počátku výroba probíhala v USA pod vedením Reisingera, pak to ale postupně upadalo, jako u podobných cyklistických fúzí v minulosti. Resinger dnes opět závodí na motorce a vývijí přilby.
Představený stroj již patří do modernější éry Moountain Cycle, ovšem je osázen samými kultovkami. Kotoučovkami Hope, klikami Tune s převodníky Race Face, představcem a sedlovkou Thomson atd. Původní San Andreas neměl tlumič, ale elastomer, bylo to z ryze praktických důvodů, toto kolo již má tlumič Fox a vidlici Marzochci Bomber. Přesto, že jde o 16 let staré fotografie, pořád mají své kouzlo a Mountain Cycle bude na věky patřit ke klenotům MTB.