Německá značka Stevens, působící na trhu již od devadesátých let, krom bicyklů sportovních, či závodních vždy uměla nabídnout i stejně dobrá kola krosová, turistická, městská atd. Stevens má zavedený styl, kterého se drží již léta. Nadchne především zákazníky, kteří si potrpí na preciznosti a dlouhou životnost bicyklu. Stevensy získávají body tradiční kvalitou, designově jsou spíše puristické, bez dalších extravagancí. Jsou to tedy kola méně nápadná, ovšem o to více vás pak překvapí ve srovnávacích testech v odborných zahraničních mediích, kde pravidelně získávají nejvíce bodů v ostré konkurenci. Není bez zajímavosti, že tento stroj vyhrál svou kategorii (entry level do 2 tisíc Eur) v německém magazinu ElektroBIKE 2/2019, získal ocenění Sehr gut a celkové vítězství v testu.
Sortiment je široký, každá kategorie má samostatný katalog, v případě elektrokol je to sto dvacet stránek se šestatřiceti modely. Při tom nemáte pocit, že by tam bylo něco navíc. Elektrokola Stevens důsledně upgraduje, nebo obměňuje, přibývají novinky, portfolio se neobměňuje celé každý rok, ale postupně. V sekci E-Tour, kam patří i toto elektrokolo má sice značka jen devět modelů, ovšem každý se ještě dále dělí na varianty s pánským, dámským a nízko nástupovým rámem. S přívlastky Man, Lady a Forma. Stevens to tak dělá téměř u všech turistických a městských elektrokol.
Přesto, že Stevens je prémiovou německou značkou, kde cena není vždy prioritou, tak zrovna tento model vyniká dobrou cenovkou v souvislosti s užitnými vlastnostmi. Dalším plusem je variabilita, u elektrokol není pravidlem držet tolik velikostí rámu, jako u klasických bicyklů. E-Molveno na třech typech rámů nabízí 11 velikostí !
E-Molveno Gent, tedy verze s pánským rámem, svařeným z alu slitiny řady 6061, využívá středový motor Bosch G3 Active Line, což je již nová řada motorů s klasickým velkým převodníkem. Motor je oproti předchůdci lehčí, vyznačuje se tichým chodem a disponuje klasickým převodníkem, který umožňuje příjemnou jízdu i s vypnutou pohonnou jednotkou. To u předchozích verzí nebylo možné kvůli vnitřnímu převodovému systému, který jízdu bez motoru brzdil. Motor Bosch se vyznačuje úsporným chodem. Konfigurátor na webu Bosch nám pak přesně ukáže dojezdy, například jezdec s vahou 75 kg ujede, pokud používá střední asistenci Tour, v průměrně členitém terénu více jak 100km. Při jízdě na Eco, to může být klidně 160km, pokud pojede stále na Turbo režim, dojede samozřejmě méně, ale poměrně lehké trekové elektrokolo s užšími plášti obecně zvládne větší dojezdy, než například MTB a to i když má velkokapacitní baterii. E-Molveno má ná spodní rámové trubce baterii Bosch 400 Wh, což u tohoto typu bicyklu a pohonu je zcela dostačující.
Plná výbava u tohoto cesťáku neznamená výrazné navýšení hmotnosti. Váží pouze 22,6 kg. Kvalita rámu se odráží na výrobcem garantované nosnosti 140 kg. Na zadní stavbě má umístěný robustní nosič s postranicemi, na který lehce pověsíme i boční brašny. Součástí jsou i klasické dlouhé plastové blatníky SKS, kvalitní pevný výškově nastavitelný stojánek švýcarské značky Pletscher, chránič řetězu a kvalitní přední a zadní osvětlení německé značky AXA, napájené z baterie motoru se svítivostí 35 Lux. Vše tedy pouze kvalitní značkové doplňky.
Skladba komponentů je typicky stevensovská, bez slabých míst. Přední odpružená vidlice Suntour NCX -D LO poskytuje 63mm zdvihu, nechybí možnost úplného zamknutí. Jde o pružinový typ, který vyniká dobrou citlivostí i na jemné nerovnosti s tuhou konstrukcí. Řazení je Shimano Altus s devíti rychlostmi, ze stejné sady je i přehazovačka a kazeta s rozsahem 11-36. Kotoučové brzdy i oba náboje zapletených kol nesou také visačku Shimano. Ostatní díly, jako představec, sedlovka, řídítka jsou z produkce značky Stevens a nesou značku Oxygen. Představec má variabilní nastavení sklonu a vyniká tuhou konstrukcí. Kolo má díky němu velmi pohodlný posed s vyšším předkem. I sedlo je zvoleno s důrazem na komfort, italské Selle Royal Nuova Gent. Pláště jsou nezničitelné Schwalbe Marathon. Na zadním kole se nachází integrovaný zámek Abus
E-Molveno je sportovně turistickým elektrokolem, které vyniká kvalitním rámem a značkovou výbavou. Plusem je i nízká hmotnost a moderní a úsporný pohonný systém Bosch. Při tom všem dokáže překvapit cenou 51 990 Kč. Jedna smutná informace na závěr, o kolo je takový zájem, že je předem vyprodané až do července 2020, dříve k dispozici bohužel nebude. Informace ohledně tohoto modelu najdete například zde