Známý německý gigant představuje vysoko kapacitní integrovanou baterii a super výkonný motor pro elektrokola. Jelikož se jedná o globální společnost, která s tří tisíci zaměstanci působí v pobočkách po celém světě a v oblasti lithium-iontových baterií patří k průkopníkům, jistě nezůstane jen u veletržních vzorků.

 Nová integrovaná lithium-iontová baterie BMZ V10 bude mít vůbec největší energetickou kapacitu na trhu vzhledem k svému rozměru. Alespoň v současnosti by to tak mělo být. Kapacita je 725 Wh ve verzi 36 a 48V. Konstrukčně se bude jednat o řešení Open Mold down, takže výrobci kol mohou baterii jednoduše integrovat do rámu. BMZ také výrazně upgradoval svůj středový motor. Disponuje unikátním chlazením, které umožňuje jet na plný výkon po dlouhou dobu. Využívá technologie 48V, která se jeví pro malý kompaktní vysoce výkonný motor jako optimálnější. BMZ RS je dodáván ve třech verzích – BMZ RS Sport jako vysoce dynamický sportovní motor, BMZ RS Comfort pro městská a SUV kola a BMZ RS Cargo pro nákladní elektrokola a vozítka. První serie testovacích ebiků byla vyrobena ve spolupráci s NOX Cycles. Na trhu je v současnosti nabídka nejvýkonnějších středových pohonů pro horská elektrokola s maximálním točivým momentem 75-90 Nm, chystá se standard 85 Nm, ke kterému nyní směřují ti největší výrobci z branže. Ovšem BMZ jim jaksi vypálila rybník se 112 Nm, i když se asi nebude zpočátku jednat o velké objemy.

Foto: BMZ