Elektrokola prožívají tak bouřlivý vývoj, že i necelých devět let staré záležitosti se dají brát jako historické. Pokud se projdeme po cyklistické výstavě daného roku, moc elektrokol neuvidíme a když, tak minimum horských a především převahu bicyklů s nábojovými motory, nad kterými by se člověk dnes spíše zasmál. Ovšem ne každý výrobce to viděl stejně, že moderna přivane zrovna z Itálie, bychom tedy opravdu nečekali
![](http://bikenet.cz/wp-content/uploads/2019/02/titanove-horske-elektrokolo-nevi-2010_1-1100x733.jpg)
Značka Nevi se specializuje již dlouhá léta na titan, vlastně pouze na titan. Je to taková malá manufaktura především pro italské fajnšmekry, ovšem v roce 2010 dokázala překvapit prototypem horského elektrokola, které by i dnes budilo pozornost.
![](http://bikenet.cz/wp-content/uploads/2019/02/titanove-horske-elektrokolo-nevi-2010_3-1100x733.jpg)
![](http://bikenet.cz/wp-content/uploads/2019/02/titanove-horske-elektrokolo-nevi-2010_5-1100x733.jpg)
![](http://bikenet.cz/wp-content/uploads/2019/02/titanove-horske-elektrokolo-nevi-2010_2-1100x733.jpg)
Motor pěkně ve středu kola, kde řemen pohání zadní převodovku není jediné, co tehdy odborná veřejnost obdivovala na tomto ebiku. Díky titanu byl mimořádně lehký a už tehdy měl v rámu integrovanou baterii. Lákal také na rekuperaci, která se u současných elektrokol již bere, jako zbytečná
Foto: Mike Koukal
![](http://bikenet.cz/wp-content/uploads/2019/02/titanove-horske-elektrokolo-nevi-2010_6-1100x733.jpg)
![](http://bikenet.cz/wp-content/uploads/2019/02/titanove-horske-elektrokolo-nevi-2010_7-1100x733.jpg)